Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T10:11:14+01:00
ZACHODZI W KOMÓRCE ROŚLINNEJ (ZAPOMNIAŁAM DODAĆ), A PRZYKŁADY TO:
- POSYPANIE OGÓRKA SOLĄ;
- POSYPANIE CHWASTÓW SOLANKĄ;
JEST JESZCZE ZJAWISKO ODWROTNE DEPLAZMOLIZA (OTRZYMYWANIE WODY DO KOMÓRKI I WYPEŁNIANIE SIĘ PROTOPLASTU)
POZDRAWIAM!
2 3 2
2010-03-20T10:47:26+01:00
Plazmoliza to proces tracenia wody np. w komórce lub w roztworze hipertonicznym. Cytoplazma wtedy odkurcza sie od scianek komorki. Dotyczy to tylko i wylacznie komorek roslinnych.
1 1 1