Obecnie na planecie żyje około 6 mld ludzi.
a) 12 000 lat p.n.e. żyło około 3 milionów ludzi. Ile razy więcej żyje obecnie ludzi na Ziemi w stosunku do liczby ludności żyjącej 12 000 lat p.n.e. ? Zakreśl prawidłową odpowiedź.
A) 2
B) 2000
C) 200

b) O ile więcej żyje na Ziemi ludzi obecnie w porównaniu do liczby żyjącej 12 000 lat p.n.e. ? Zakreśl prawidłową odpowiedź.
A) 3 000 000
B) 3 000 000 000
C) 5 997 000 000
D) 5 997 000

c) Około 60 % ludności świata żyje obecnie w Azji. Ile wynosi liczba mieszkańców Azji?
A) 3 600 000 000
B) 2 400 000 000
C) 360 000 000
D) 240 000 000

d) Obecnie liczba ludności Polski wynosi 39 mln. Jaki procent mieszkańców Ziemi stanowi ludność Polski?
A) 6,5 %
B) 0,65 %
C) 0,065 %
D) 0,0065 % .

Proszę o rozwiązanie z obliczeniami.

2

Odpowiedzi

2010-03-20T10:21:48+01:00
A) A
b) B
c) A
d) A

Napewno dobrze . ; DD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T10:25:17+01:00
A)
6 000 000 000 / 3 000 000 = 2000
Odp.: B

b)
6 000 000 000 - 3 000 000= = 5 997 000 000
Odp.: C

c)
60%=0,6
0,6*6 000 000 000= 3 600 000 000
Odp.: A

d)
6 000 000 000 = 100%
39 000 000 = x
x= 39 000 000*100 % /6 000 000 000= 0,65%
Odp.: B