Odpowiedzi

2010-03-20T10:47:17+01:00
Kandydat włdca saksoni... popart przez rosje .
august koronowany na krola w 1697 roku
wojna polnocna 1700-1721
stanisław leszczynski 1704
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T11:19:08+01:00
"wojna zwana jako polnocna byla rozgrywka dwoch panstw szwecji i rosjii, walkczacych o mocarstwowa propozycje nad baltykiem. właczyl sie do niej august II ktory jakos wladca saksoni a nie krol polski obległ rygę Ku jego zaskoczeniu krol szwedzki rozbił wojska carskie a potem najechal na polske. grupka niechetnej sasom szlachty otoczona wojskiem szwedzkim przeprowadzila "elekcje"27- letniego S. Leszczysnkiego ;)