Odpowiedzi

2010-03-20T10:32:20+01:00
Masa atomu skupiona jest w 99,9 % w jądrze
2010-03-20T10:43:30+01:00
Jadro stanowi niewielka część atomu ale to w nim znajduje się większość masy ponieważ w jadrze znajdują się protony i neutrony które razem wzięte są cięższe od reszty atomu
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T10:59:23+01:00
Masa atomu jest skupiona w jądrze. jako dowód wystarczy przyjrzeć się masie cząstek, które budują atom- masa spoczynkowa protonu wynosi ok 1u, statystycznego neutronu również 1u, a masa elektronu jest nieporównywalnie mniejsza.
1 5 1