Odpowiedzi

2010-03-20T10:41:45+01:00
Pierwsza planeta- Króla który ciągle rozkazywał chociaż nie miał ani jednego poddanego.
druga planeta- Próżny rządny oklasków i uzania.
trzecia planeta- Pijak, który pił ze wstydu przed własnym alkoholizmem. Czwarta planeta - Bankier który ciągle liczył gwiazdy i uważał sie za ich właściciela.
5 planeta -Latarnik który co minutę zapalał i gasił latarnię
6- Geograł który polecił Ksiąciu podróż na Ziemię
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T10:56:25+01:00
Planeta B-612 - niewielka gwiazda, którą zamieszkiwał on sam.
Pierwszą planetę zamieszkiwał Król. Mały Książę nie miał nawet gdzie usiąść, gdyż wielki gronostajowy płaszcz Króla zajmował cały jej obszar. Trudno było zaprzyjaźnić się z Królem, traktował on chłopca jak podwładnego, rozpierała go żądza władzy, umiał tylko rozkazywać i przesadnie dbał o etykietę.
Drugą planetę zamieszkiwał Próżny. Ten żądał dla siebie uwielbienia, pochwał, ukłonów.
Na następnej mieszkał Pijak, który ciągle pił i tłumaczył Małemu Księciu, że pije, żeby zapomnieć o tym, że się wstydzi a wstydzi się, bo pije.
Na czwartej planecie spotkał Bankiera. Okazało się, że zajęty był liczeniem gwiazd, które uważał za swoją własność.
Najbardziej spodobał się Małemu Księciu Latarnik, który zamieszkiwał kolejną planetę.
Zajmował się zapalaniem i gaszeniem lamp i ujął chłopca swoją pracowitością i tym, że wiernie wykonywał czyjeś rozkazy.
Na szóstej planecie mieszkał Starszy Pan, który pisał olbrzymie księgi. Nazywał siebie geografem i poradził Małemu Księciu, aby odwiedził Ziemię, gdyż, jak twierdził, ma ona „dobrą sławę”.
Na Ziemi chłopiec zaprzyjaźnił się z Lisem, przekonał się, co to znaczy "prawdziwa przyjaźń".
9 4 9