Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T11:46:13+01:00
Chłapowski był działaczem gospodarczym. Oprócz tego posiadał miano Generała Polskiego oraz Prekursora pracy organicznej. Wstąpił do Gwardii narodowej Napoleona. Jako dowódca półkompanii zasłużył na odznaczenie Virtuti Militari i Legię Honorową.

Mysle ze pomoglem :0
2010-03-20T11:54:46+01:00
Po zajęciu Berlina przez Francuzów wyjechał do Poznania. Tu wstąpił do gwardii honorowej cesarza Napoleona utworzonej przez okoliczną szlachtę po powstaniu wielkopolskim 1806 roku. W tym okresie zyskał sobie względy u Napoleona. Podczas kampanii 1807 roku walczył w 9 pułku piechoty dowodzonym przez generała Antoniego Pawła Sułkowskiego, za bitwę pod Tczewem, jako dowódca półkompanii, otrzymał krzyż Virtuti Militari i Legię Honorową. Podczas oblegania Gdańska trafił do niewoli pruskiej.