Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T11:47:51+01:00
400km/8h |:20
20km/12 minut
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T11:48:14+01:00
Ulozylabym proporcje

400:8=20:x
x= 20 razy 8:400
x=0,4 h

0,4 h= 0,4 razy 60 minut= 24 minuty
2010-03-20T11:49:52+01:00
Dane:
s₁=400km
t₁=8h
s₂=20 km

Szukane:
v=?
t₂=?

Rozw.:
v=s/t
v=400/8 [km/h]
v=50 [km/h]

wzór v=s/t przekształcamy na wzór na czas
czyli t=s/v

t=20/50 [km/km/h=h]
t=0,4h czyli 24 min