Dwie trzecie wszystkich pracowników firmu handlowej motyl stanowią sprzedawcy, a jedna piątą urzędnicy. oprócz tego firma ta zatrudnia sprzątaczke, dyrektora i dwóch zastępców dyrektora. ile osób pracuje w motylku?
Prosze o rozwiązanie zadania poprawnie :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T11:51:06+01:00
X - liczba wszystkich pracowników
x=2/3x + 1/5x + 1+1+2
x=10/15+3/15+4
x-13/15=4
2/15x=4
1/15x=2
x=2*15
x=30
2010-03-20T11:52:12+01:00
X=ilość pracowników
⅔x=sprzedawcy
⅕x=urzednicy
sprzataczka+dyrektor+2 z-ców=4 osoby=x-⅔x-⅕x=²/₁₅x
x=4:²/₁₅
x=30
pracuje 30 osób