Odpowiedzi

2010-03-20T12:00:32+01:00
X-ilosc 2-złotówek
y-ilosc 5-złotówek

41-1=40

x+y=40
2x+5y+1=150

x=40-y
2(40-y)+5y=150-1
80-2y+5y=149
3y=149-80
3y=69
y=69:3
y=23

x=40-23=17
Było 17 2- złotówek, 23 5- złotówki i 1 złotówka.

Licze na najlepsze:).
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T12:01:03+01:00
150zł-zebrane pieniądze
41-liczba monet
x-liczba pięciozłotówek
y-liczba dwuzłotówek
{x+y=41-1
5x+2y+1=150
{x+y=40
5x+2y=149
{x=40-y
5(40-y)+2y=149
{x=40-y
200-5y+2y=149
{x=40-y
-3y=-51 |:(-3)
{x=40-y
y=17
{x=40-17
y=17
{x=23
y=17
Odp.Pięciozłotówek było 23, a dwuzłotówek 17

dasz najj
17 3 17