Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T12:04:51+01:00
Rodzina Edwarda podróżuje ze stałą prędkością i przejaechała 400km w ciągu 8 godz.Ile czasu zajmie im przejechanie kolejnych 20km?

trasa 400 km pokonana została w ciągu 8 godzin
8 godzin to: 8*1godzina=8*60minut=480minut

20 km jest 400km:20km=20 razy krótszą trasą, więc rodzina Edwarda pokona go w czasie 20 razy krótszym 480min./20=24min.

ZATEM pokonanie 20 km zajmie kolejne 24minuty.
2010-03-20T12:05:41+01:00
400km : 8h = 50km/h
20km z 50km = 2/5
2/5h = 24min
odp: Przejechanie kolejnych 20km zajmie im 24minuty.
2010-03-20T12:06:32+01:00
Rodzina Edwarda podróżuje ze stałą prędkością i przejaechała 400km w ciągu 8 godz.Ile czasu zajmie im przejechanie kolejnych 20km?

v=prędkość (stała)
s=droga (400km)
t=czas (8 h)

jesli 400km jadą prze 8 godzin to następne 20 km przejadą w 24minut bo 100 km jadą w 2 godziny więc 20 km w 24 minut (100 :5 = 20 ,120 minut : 5 = 24 minut)

prościej się nie dało :-)