Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T12:09:43+01:00
Kaiazka boleslawa pruska kamizelka jest bardzo ciekawa. malo osob zwraca w niej uwage na kamizelke jako przedmiot. zazwyczaj jest ona omawiana jedynie jako symbol choroby, bolu, ale tez ogromniej milosc. biorac pod uwage kamizelke jako przedmiot nalezy zwrocic uwae na jej wyglad. byla stara zniszczona, poplamiona, poprzecierana...jednak dla wlasciciela wyjatkowa. wyrazem milosci bylo czesto w niej przeszywane guziki. gdyby nie kamizelka chistoria tej ksiazki nie byla by taka fascynujaca, mimo ze z pozoru moze sioe wydawac jako zwyly, bardzop zniszczony element ubrania.
1 5 1
2010-03-20T12:14:52+01:00
Nie wiem za bardzo o co ci chodzi...


1. Historia Kamizelki:
- pani sprzedaje kamizelkę Żydowi za 40 groszy
- sąsiad, odkupuje kamizelkę od Żyda za pół rubla
2. Choroba męża pani:
- krwotok i stracenie przytomności
- poszukiwanie doktora
- diagnoza doktora
3. Oszukiwanie się małżonków w dobrej wierze
- żona skracała kamizelkę w szwach, o czym mąż nigdy się nie dowiedział
- mąż ściągał pasek - powiedział pewnego żonie o tym, gdy było mu za ciasno w kamizelce
4. Śmierć męża
- pani sprzedaje wszystkie rzeczy i dom, by zapomnieć o mężu
- wyjeżdża
5. Rozmyślania sąsiada nad losem tego małżeństwa