Odpowiedzi

2010-03-20T12:08:37+01:00
X - pierwsza liczba
y-druga liczba

1/2x=1/3y /*2
x+y=100


x=2/3y
x+y=100

2/3y+y=100
5/3y=100
y=60

x=100-60
x=40

ODP: TE LICZBY TO 40 i 60
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T12:09:59+01:00
Suma dwóch liczb wynosi 100.Znajdź te liczby,jeżeli połowa pierwszej z nich jest równa trzecjej części drugiej

x,y - szukane liczby

x+y=100
(1/2)x=(1/3)y obustronnie mnozymy przez 6

x+y=100
3x=2y obustronnie dzielimy przez 2

x+y=100
y=1,5x podstawiamy:
x+1,5x=100
2,5x=100 obustronnie dzielimy przez 2,5
x=40
y=1,5*40=60
16 3 16