Odpowiedzi

2010-03-20T12:11:48+01:00
30%*30=0,3*30= 9
W II półroczu odeszło kilka dziewczyn i teraz dziewczyny stanowią 16% klasy

9-x=16%(30-x)
9-x=0,16(30-x)
9-x=4,8-0,16x
-x+0,16x=4,8-9
-0,84x=-4,2
x=5
Odp. Odeszło 5 dziewcząt.
40 3 40
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T12:12:38+01:00
30% z 30 uczniów=0,3×30=9 było dziewczynek
x=ilość, która odeszła
9-x=16%(30-x)
9-x=0,16×30-0,16x
-x+0,16x=-9+4,8
-0,84x=-4,2
x=4,2:0,84
x=5
odeszło 5 dziewczynek
120 4 120