Wyobraź sobie że otrzymałeś/łaś tekst poniższego wiersza. Przedstaw swoje uczucia i przeżycia. (ps. wiesz kto to napisał)

A tu macie ten wiersz :) :

Gdy cię nie widzę, nie wzdycham, nie płaczę,
Nie tracę zmysłów, kiedy cię zobaczę;
Jednakże gdy cię długo nie oglądam,
Czegoś mi braknie, kogoś widzieć żądam;
I tęskniąc sobie zadaję pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?

Gdy z oczu znikniesz, nie mogę ni razu
W myśli twojego odnowić obrazu?
Jednakże nieraz czuję mimo chęci,
Że on jest zawsze blisko mej pamięci.
I znowu sobie powtarzam pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?

Cierpiałem nieraz, nie myślałem wcale,
Abym przed tobą szedł wylewać żale;
Idąc bez celu, nie pilnując drogi,
Sam nie pojmuję, jak w twe zajdę progi;
I wchodząc sobie zadaję pytanie;
Co tu mię wiodło? przyjaźń czy kochanie?

Dla twego zdrowia życia bym nie skąpił,
Po twą spokojność do piekieł bym zstąpił;
Choć śmiałej żądzy nie ma w sercu mojem,
Bym był dla ciebie zdrowiem i pokojem.
I znowu sobie powtarzam pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?

Kiedy położysz rękę na me dłonie,
Luba mię jakaś spokojność owionie,
Zda się, że lekkim snem zakończę życie;
Lecz mnie przebudza żywsze serca bicie,
Które mi głośno zadaje pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czyli też kochanie?

Kiedym dla ciebie tę piosenkę składał,
Wieszczy duch mymi ustami nie władał;
Pełen zdziwienia, sam się nie postrzegłem,
Skąd wziąłem myśli, jak na rymy wbiegłem;
I zapisałem na końcu pytanie:
Co mię natchnęło? przyjaźń czy kochanie?

2

Odpowiedzi

2010-03-20T12:58:47+01:00
Ten wiersz napisał Adam Mickiewicz


dostałam list w którym był napisany wiersz Adama Mickiewicza. nic więcej. najpierw się zdziwiłam kto mógł mi przysłać tę piękny wiersz. potem zaś zaskoczenie minęło. na jego miejsce wlała się niczym fala szczera radość.
po przeczytaniu tego wiersza nie mogłam się na niczym innym skupić. siedziałam jak osłupiała i wpatrywałam się w litery. co chwilę nie wiedząc co robię powtarzałam niektóre wersy wiersza. bardzo mi się spodobał. teraz gdy coś robię mruczę go sobie pod nosem. gdy jestem smutna wyciągam list i patrzę na niego. robi mi się lżej na sercu i wraca dobry humor.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T13:02:27+01:00
Adam Mickiewicz "Niepewność"
Śpiewał to jako piosenkę Marek Grechuta


Czytając te słowa serce biło mi szybciej a na policzki wypełzły rumieńce. Ogarnęła mnie ekscytacja i swego rodzaju radość. Ten ktoś, coś do mnie czuje, coś więcej niż obojgu nam się wydawało. Okazuje się, że mimo przyjacielskich stosunków zupełnie niezamierzenie działam na niego swoją kobiecością. Miłość... Rozpostarły skrzydła motyle w moim brzuchu. Miłość - kocha mnie...
Uśmiecham się choć jestem sama, ten list-wiersz utwierdził mnie w poczuciu mojej atrakcyjności. Czuję się kobietą i cieszę się, że jestem komuś tak bliska.
Widzę, że wciąż się waha - przyjaźń czy kochanie... jestem zdeterminowana przekonać go, że to kochnie.
1 4 1