Odpowiedzi

2010-03-20T13:12:28+01:00
- Cesarz
- Władca
- Monarcha
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T13:13:52+01:00
Królowie w starożytnym Rzymie
– Numa Pompiliusz
– Tullus Hostiliusz
– Ankus Marcjusz
– Tarkwiniusz Stary
– Serwiusz Tuliusz
– Tarkwiniusz Pyszny (ostatni król Rzymu; wypędzony)

a nazwy jakie nosił władca w starożytnym Rzymie to : Władca, Monarcha i Cesarz.

Pozdrawiam .
4 3 4
2010-03-20T13:30:22+01:00
Legenda głosi ,że załozycielami Rzymu byli bracia Romulus i Remus królowie rządzili Rzymem do końca 6wieku
Ich państwo stało się potem republiką czyli rzeczpospolitą oznaczalo to,że wszyscy obywatele sprawowali w nim władze.
Gajusz juliusz Cezar był znakomitym wodzem i zrecznym politykiem objął on władzę w Rzymie ,zamordowali go w 44r p.n.e wtedy władzę w 31r p.n.e objął Oktawian syn Cezara państwo rzymskie wtedy nazywano cesarstwem.
2 1 2