Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T13:11:37+01:00
Jeśli jeden z kątów między przekątnymi jest równy 120°,to drugi kąt między przekątnymi:180°-120°=60°.
Połówki przekątnych i krótszy bok tworzą trójkąt równoboczny,ponieważ jeśli jeden kąt ma 60°,to dwa pozostałe mają razem120°,więc dzielimy go na pół i wyjdzie nam 60°.Czyli kąty w tym trójkącie mają po 60°.
Dzielimy przekątną na pół:16cm÷2=8cm.
Czyli krótszy bok ma 8cm.
1 2 1
2010-03-20T13:12:53+01:00
Połowa przekątnej to 8
kąt między przękątnymi to 120 a drugi kąt to 60
2 polowki przękątnych i mniejszy bok tworzą trójkąt równo ramienny który ma 8cm

1 1 1