Witam bardzo proszę o uważne przeczytanie zadań i rozwiązanie jak najszybciej

zadanie 31
Uczniowie klasy III A kupili w sklepiku szkolnym 6 paczek paluszkow po 1,50 zl za paczke ,4 butelki lemoniady i 5 paczek ciastek.Za zakupy zapłacili 30 zl.Gdyby kupili tyle samo paluszkow , 5 butelek lemoniady i 4 paczki ciastek,to zaplaciliby o 0,30 zl wiecej .Zapisz uklad rownan opisujacy te sytuacje ,przyjmujac oznaczenia : x - cena lemoniady , y - cena jeden paczki ciastek.Oblicz cene butelki lemoniady oraz cene paczki ciastek.Zapisz obliczenia

zadanie 27 Strefa w ktorej dane panstwo nadmorskie moze swobodnie korzystac z zasobow oceanow tzw strefa ekonomiczna , wynosi 200 mil morskich.Mila morska to 1853 m .Oblicz jaka szerokosc ma pas strefy ekonomicznej na mapie w skali 1:2 000 000.Zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T13:21:05+01:00
6*1,50 + 4*x + 5*y = 30
6*1,50 + 5*x + 4*y = 30,30

9 + 4x + 5y =30
9 + 5x + 4y =30,30

4x + 5y =21/*5
5x + 4y =21,30/*(-4)

20x + 25y = 105
-20x - 14y = 85,2
11y = 19,8/:11
y = 1,8 - cena paczki ciastek
4x + 5*1,8 = 21
4x = 21 - 9
4x = 12/:4
x = 3 - cena lemoniady

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T13:29:33+01:00
31.

30=4x+5y+9 |*5
30,3=5x+4y+9|*-4

105=20x+25y
85,2=-20x-14y

11y=19,8
1,8=y
ciastka 1,8

4x + 5*1,8 = 21
4x = 21 - 9
4x = 12/:4
x = 3
lemoniada 3

27.

200*1853=370600m
1:2000000
1 cm na mapie to 20000m w terenie

370600:20000=18,57 cm