A) Pole podstawy graniastosłupa- 26cm2(dwadzieścia sześć centymetrów kwadratowych)
Wysokość graniastosłupa- 1m
Objętość graniastosłupa-???

Jaka jest objętośc tego graniastosłupa(z obliczeniami)

b) Pole podstawy graniastosłupa-???
Wysokość graniastosłupa- 0,5dm
Objętość graniastosłupa- 17dm3(17 decymetrów sześciennych)

Jakie jest pole podstawy tego graniastosłupa?(z obliczeniami)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T13:24:40+01:00
A)
V=Pp*h
Pp=26cm2
h=1m=100cm V=26*100=2600(cm3)


b)
Pp=?
h=0.5dm
V=17dm3

V=Pp*h /:h
Pp=V:h
Pp=17:0,5 =34 dm2
1 5 1
2010-03-20T13:25:50+01:00
1. V=Pp x H
V= 26x100 (dlaczego sto? bo 1m = 100cm)
V = 2600 cm szećciennych
2. V= 17
H = 0,5

V= PpxH
17= Pp x 0,5
Pp= 17: 0,5
Pp = 34