Pęd bambusa przycięto do wys 40 cm. wzór y= 40+3x wyraża zależność między czasem x, mierzonym w godzinach, a wys y tego pędu, mierzoną w centymetrach.
a) Jaką wysokość będzie miał ten pęd po 24 godzinach?
b) Ile co najmniej czasu musi upłynąć, aby pęd osiągnął 1 m wysokości?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T13:40:11+01:00
A) Jaką wysokość będzie miał ten pęd po 24 godzinach?
y=40+3*24=40+72=112
1,12m
b) Ile co najmniej czasu musi upłynąć, aby pęd osiągnął 1 m wysokości?
100=40+3x
3x=60
x=20
20h
3 3 3
2010-03-20T13:41:49+01:00
A)
y=40+3x

y- wysokosc pędu (cm)
x- czas wzrostu (h)

y=40+3*24= 112 cm bedzie mial bambus po 24 godzinach

b) 100 cm = 40+3x
60= 3x
x= 20 h
aby ped osiagnal metr wysokosci, potrzeba 20 godzin
3 4 3