Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu było dorosłych, a ile dzieci.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T13:44:14+01:00
Dane:
d = ilość dorosłych
m = ilość dzieci
d-1 = ilość dorosłych powyjściu taty
m-2 = ilość dzieci po wyjściu taty z dwójką synów

d + m = 123
3(d-1) = m - 2

m = 123 - d
3d - 3 = 123 - d - 2

m = 123 - d
4d = 124

d = 31
m = 123 - 31

d = 31
m = 92

Odp.W teatrze było 92 dzieci oraz 31 dorosłych.

Licze na najlepsze:).
15 4 15
2010-03-20T13:44:44+01:00
{m-2=3(d-1)
{d+m=123

{m-2=3d-3
{d+m=123

{m-3d=-3+2 /*(-1)
{m+d=123

{-m+3d=1
{m+d=123
+------------
4d=124 /:4
d=31
m+31=123
m=123-31
{m=92
{d=31

Licze na naj ;]