Odpowiedzi

2010-03-20T13:51:34+01:00
Renesans karoliński-przypada na panowanie karolingów zwłaszcza karola wielkiego okres rozwoju kultury zachodnioeuropejskiej ten termin jest pozytywnie wartościujący i wskazuje na pewne podobienstwa do renesansu xv i xvi w
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T13:52:16+01:00
Jest to pierwszy okres ożywienia w kulturze i sztuce europejskiej od czasu barbaryzacji spowodowanej upadkiem Cesarstwa Rzymskiego i najazdami germańskimi.
Jakie miał znaczenie dla Europy?
- był pierwszą próbą powrotu do kultury antycznej.
- spowodował wyraźny rozwój nauki i wykształcił wielu ludzi.( rozwinęło się kronistwo średniowieczne i histografia )
- otrzymaliśmy nowe pismo, minuskułę.
-ukształtowalo wzorzec doskonałego rycerza, na którym wzrorowała się późniejsza europa.
1 5 1