Odpowiedzi

2010-03-20T14:12:23+01:00
0,5 kg brukselki = 50dag
10 dag majonezu
5 dag keczupu
W jakiej ilości należy wziąć każdy z produktów
jeśli chcemy zrobić sałatkę dla 6 osób? Ile będą one ważyły razem w dekagramach?
Najłatwiej będzie to zrobić na proporcje

50dag-4os
x dag- 6os

x=50*6/4
x=300/4
x=75 dag

10dag-4os
x dag- 6os

x=10*6/4
x=60/4
x=15 dag

5 dag- 4 os
x dag- 6os

x=5*6/4
x=30/4
x=7,5 dag

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T14:13:36+01:00
0,5 kg - 4
x kg - 6 x kg = 0,75kg = 75 dag

10 dag - 4
y dag - 6 y dag = 15 dag

5 dag - 4
z dag - 6 z dag = 7,5 dag

x brukselka, y majonez, z keczup

RAZEM: 75+15+7,5=97,5 dag