1.Suma 3 liczb wynosi 72. Druga z nich jest dwa razy większa od pierwszej, a trzecia trzy razy większa od pierwszej. Wyznacz te liczby.

2.Do wanny leje się woda z dwóch kranów. Z jednego wypływa średnio 12 litrów w ciągu jednej minuty. Ile wody wypływa w ciągu minuty z drugiego kranu, jeśli na napełnienie wanny o pojemności 132 litrów potrzeba 6 minut?

3. W biurze są 2 kserokopiarki. Na jednej z nich w ciągu godziny można skopiować 900 plansz, na drugiej o 450 plansz więcej. Ile plansz można skopiować w ciągu godz. na drugiej kserokopiarce? Ile plansz w ciągu minuty można skopiować na każdej z kserokopiarek?






hepl me ;)

2

Odpowiedzi

2009-10-27T17:18:40+01:00
2.
6*12=72
132-72=60
60:6=10l
odp. w ciagu minuty z drugiego kranu naplywa 10litrow wody.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T17:18:58+01:00
Zad.2
pierwszy kran: 12 l-min 12×6=72 litry w ciagu 6 minut
132-72=60l= 6min
60:6=10 l w ciągu minuty
Odp: W ciągu minuty z drugiego kranu wypływa 10 litrów wody

Zad.1
x+2x+3x=72
6x=72
72:6=12 =x

czyli: x=12 - pierwsza liczba
2x= 12×2= 24- druga liczba
3x=12×3=36- trzecia liczba
36+24+12= 72


Zad. 3

Pierwsza kserokopiarka:
900 plansz=godzina
Druga kserokopiarka:
900+450=1350 plansz =godzina
czyli juz mamy odpowiedź na pierwsze pytanie
a teraz na drugie:
Pierwsza kserokopiarka:
900:60=15 plansz w ciagu 1 minuty
Druga kserokopiarka:1350:60=22,5 plansz :)

Pozdrawiam ;* ;)

3 5 3