Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T17:11:02+01:00
1. METAL + NIEMETAL ----> SÓL BEZTLENOWA (sól kwasu beztlenowego)
2. METAL + KWAS ----> SÓL + H2 (cząsteczka wodoru w stanie gazowym)
3. TLENEK METALU + KWAS ----> SÓL + WODA
4. ZASADA + KWAS ----> SÓL + WODA
5. TLENEK NIEMETALU (BEZWODNIK KWASOWY) + TLENEK METALU ----> SÓL TLENOWA
6. TLENEK NIEMETALU (BEZWODNIK KWASOWY) + ZASADA ----> SÓL TLENOWA + WODA
7. SÓL + KWAS ----> NOWA SÓL (OSAD) + NOWY KWAS
8. SÓL + ZASADA ----> NOWA SÓL (OSAD) + NOWA ZASADA
9. SÓL + METAL ---> NOWA SÓL + NOWY METAL
10. SÓL + SÓL ----> NOWA SÓL (OSAD) + NOWA SÓL
2 5 2
2009-10-27T17:16:45+01:00
1. wodorotlenek+kwas->sól+woda
2. wodorotlenek+tlenek niemetalu->sól+woda (dot.tlenowych)
3. tlenek metalu+kwas->sól+woda
4. tlenek metalu+tlenek niemetalu->sól (dot.tlenowych)
5. metal+kwas->sól+wodór
6. metal+niemetal->sól (dot. beztlenowych)
7.reakcje strąceniowe (wymiany)
* sól+sól
* sól+kwas