Odpowiedzi

2010-03-20T14:18:51+01:00
Ponieważ węgiel brunatny jest malokaloryczny ma w sobie duzo wody i nie nadaje sie do transportu, dlatego elektrownie musza byc blisko i takze potrzeba wiecej wegla brunatnego spalic zeby otrzymac taki efekt jak z wegla kamiennego.
Wegiel kamienny jest wysokokaloryczny i mozna go przewozic w rozne miejsca.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T14:19:26+01:00
Węgiel brunatny używany jest do spalaniach w elektrowniach, ponieważ podczas transportu kolejowego mokry i zapopielony węgiel pod wpływem wilgoci "zbija" się w masę trudną do rozładowania, a w porze zimowej masa ta zamarza.
Skutkiem tego elektrownie opalane węglem brunatnym najczęściej stawia się w pobliżu złóż, a surowiec z kopalni węgla brunatnego dostarczany jest do nich przenośnikami taśmowymi.
2 5 2