W konkursie matematycznym było 18 zadań, w tym 10 zadań za 4 punkty i 8 za 5 punktów. Za każde wskazanie błędnej odpowiedzi odejmowano jedną czwartą punktów możliwych do zdobycia za zadanie. Marta wskazała odpowiedzi przy wszystkich pytaniach. W zadaniach za 4 punkty wszytkie jej odpowiedzi były poprawne. W sumie zdobyła 67,5 punktuNa ile pytań odpowiedziała prawidłowo?

2

Odpowiedzi

2010-03-20T14:35:02+01:00
10 zad za 4 pkt czyli 40 pkt
8 zad za 5 pkt czyli 40 pkt
10 zad miala dobrze czyli juz 40 pkt
x=zad zle zrobione

40+40=80
0,25*5=1,25

80-x1,25=67,5
-x1,25=67,5-80
-x1,25=-12,5 /:(-1,25)
x=10

spr.
80- (10*1,25)= 67,5

10 zad. źle zrobionych


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T14:38:24+01:00
10 zadan za 4pkt
8 zadan za 5pkt
czyli najwyzej mozna zdobyc:
10*4+8*5=80
Skoro zdobyła maxa za 4 pkt to za 5 pkt zdobyła:
67,5-40=27,5
Teraz układ równań:
x-liczba poprawnych odpowiedzi za 5 pkt
y-liczba błęnych odpowiedzi za 5 pkt

5x-¼*5y=27,5
x+y=8

5x-1,25y=27,5
x=8-y

40-5y-1,25y=27,5
-6,25y=-12,5 /:-6,25
y=2
x=6

6+10=16

Odp:Odpowiedziała prawidłowo na 16 zadań.

Zadanie na 100% dobrze.
1 5 1