Odpowiedzi

2010-03-20T14:36:40+01:00
Zamieniamy szystko do wspolnego mianownika.

1/4 = 7/28
1/2= 14/28
1/7= 4/28
reszta trzy drzewa bedzie to 3/28

7/28+14/28+4/28+3/28= 28/28

wynik wyszedł sam wystarczyło podnieść d wspólnego mianownika.
Odp. W sadzie rośnie 28 drzew.
2010-03-20T14:38:15+01:00
Jabłonie 1/4=7/28
grusze 1/2=14/28
śliwy 1/7=4/28
3 drzewa

7/28+14/28+4/28=25/28
28/28-25/28=3/28

3/28 to te 3 drzewa

Odp.W sumie rośnie 28 drzew.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T14:44:16+01:00
1 - cały sad
1/4 - sadu stanowią jabłonie
1/2 - sadu stanowią grusze
1/7 - sadu stanowią śliwy
3 - reszta drzew

1-1/4-1/2-1/7=
1-7/28-14/28-4/28=1-25/28=3/28

3/28 - reszta drzew w sadzie
Jeśli wiemy, że reszta drzew to 3 to łatwo ustalić, że jedno drzewo stanowi 1/28 całego sadu, czyli 28 drzew będzie stanowić 28/28 całego sadu, czyli cały sad.

Odp.: W sadzie jest 28 drzew.
1 5 1