1. Jeżeli mapę pewnego regionu wykonano w skali 1:1000,to znaczy,że 1 cm na mapie to w rzeczywistości ile ???

2.Jaką pojemność w litrach ma akwarium o wymiarach 30 cm X 4 dm X 50 cm ???

3.Suma kolejnych kątów w równoległoboku wynosi ile ???

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T14:42:43+01:00
1. 1: 1000 czyli 1cm to 1000cm, a 1000cm to 10m.
zatem 1cm na mapie to 10m w terenie.

2. 30cm * 40cm * 50cm = 60000cm3 = 60 litrów

3. 120' 60' 120' 60'
2010-03-20T14:46:24+01:00
1.
SKALA: 1:1000
Mapa: 1 cm
Rzeczywistość: skala × mapa
czyli 1000×1=1000cm w rzeczywistości = 10 m

2. 30cm × 40cm × 50cm = 60000cm³+60 litrów

3. Suma kątów równoległoboku wynosi 360 stopni

czyli 120, 60, 120, 60
2010-03-20T15:24:32+01:00
1. to znaczy , ze 1 cm ma 10m , bo 1000 cm to 10 m
2.30 cm x 4dm( 40 )cm x 50 cm = 60000 cm sześciennych - to akwarium ma 60000 cm sześciennych czyli 60 litrów.
3.wynosi 360 stopni czyli 120 stopny , 60 stopni , 120 stopni , 60 stopni