Odpowiedzi

2010-03-20T14:59:14+01:00
1.System filarowo-żebrowy
2.Łuki odporowe i skarpy
3.Masywne, kamienne ściany
4.Ściany ceglane
5.Rozety
6.Witraże
7.Wimpergi, czyli ozdobne szczyty
8.Pinakle, czyli elementy dekoracyjne
2010-03-20T15:14:36+01:00
1)strzeliste kopuły
2)trójnawowa bazylika
3)kopuły zakończone podłużnymi prezbiteriami
4)Fasadę zamyka jedna lub dwie wieże
5)wysoko okna
5) duże okna
6) na oknach różnego rodzaju witraże
7)zastosowanie łuków przyporowych
8)zastosowanie ostrych łuków
9)duże wejścia
10)Krzywizny zdobią czołganki
11)szczyty wieńczą kwiatony
12)freski
13)sklepienie kryształowe

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T15:39:54+01:00
-wzniesiony na przełomie XIV i XV
-Trójdzielne sklepienia
-Prezbiterium otacza typowe dla gotyckich katedr obejście obudowane z czasem kaplicami
-prostokątne prezbiterium
-dostawienie do słupa nawy głównej skarpy równoważącej parcie (przeciwwagę sklepienia nawy głównej uzyskano dzięki skarpie umieszczonej na łuku przyporowym nad sklepieniem nawy bocznej oraz w skarpie zewnętrznej)
-luk ostry
-Późnogotycki szczyt ratusza z zegarem z epoki
-Gotycki wątek ceglany zwany polskim z XIV w.