Potrzebuję rozwiązanie tego zadania... W jednym równaniu!!! Nie układ równań!!!

,,Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu skladajacego sie z 15 zadań. za każde dobra odpowiedz otrzymywal 5 punktów, a za zla lub brak odpowiedz tracił 2 punkty. ile zadan rozwiazal prawidlowo?"

3

Odpowiedzi

2010-03-20T15:02:24+01:00
Zrobił dobrze 12 zadań
12 x 5 - 2 x 3
2010-03-20T15:03:19+01:00
X-ilość dobrych odpowiedzi
y-ilość złych odpowiedzi
x+y=15
x=15-y

5x+(-2)y=54
5x-2y=54
5(15-y)-2y=54
75-5y-2y=54
-7y=-21
y=3

x=15-3
x=12
Odp Rozwiązał prawidłowo 12 zadań.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T15:03:53+01:00
54 pkt- całość
15 - ilość zadań
x- ilość dobrych zadań
15-x = całe zadanie

x*5
-2(15)-x
-2(15-x)+5x=54
-30+2x+5x=54
7x=84/:7
1=12
15-12=3

Odp:Szymon rozwiązał dobrze 12 zadań a źle 3.