Odpowiedzi

2010-03-20T15:05:41+01:00
90+30=120
180-120=60
Opd.: Kąty tego trójkąta mają miary: 120, 90 i 60 stopni;P
2010-03-20T15:06:07+01:00
X= 90+90-x <------ to jest ułamek tylko mi nie wyszedł
-----------
2
x= 180- 2x
3x= 180 / :3
x= 60
Odp. Miary kątów wynoszą 90, 60, 30
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T15:08:09+01:00
A ---kąt prosty-> 90 stopni
b ---kąt drugi
c ---kąt trzeci
a+b+c= 180 stopni

180-b= a+ 90
b= ½a+45

a=90-b
b= ½(90-b)+45
b=45-½b+45
1½b= 90

b=60 stopni
c= 180-90-60 = 30 stopni
1 5 1