Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T15:10:16+01:00
- brak napływu niewolników
-spadek dochodów płynących z pracy niewolników
-upadek rozwoju rzemiosła
-upadek rolnictwa
-najazdy ludów germańskich pod naporem hunów
29 3 29
2010-03-20T15:13:31+01:00
Przyczyny upadku cesarstwa zachodniorzymskiego:
- najazdy barbarzyńców i ich sukcesy
- walki wewnątrz kraju o władzę i tron cesarski
- coraz mniejsza wydajność ziemi, upadek rolnictwa i rzemiosła
- nakładanie coraz większych opłat na mieszkańców imperium
- powstawanie miast barbarzyńskich w obrębie cesarstwa rzymskiego
- państwo było zbyt duże

Mam nadzieję, że pomogłem. ;)
17 4 17