Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T15:31:34+01:00
1.Rodzaje torfowisk to:
- niskie;
- przejściowe;
- wysokie;
2.Charakterystyka lasu.
- korony drzew np. buki i graby;
- warstwa krzewów np. leszczyna;
- warstwa ziół byliny np. jagoda;
- warstwa przyziemna np. mech płonnik.
3.Warstwa struktóra gleby (profil glebowy) to:
- poziom próchniczno-mineralny;
- poziom wymywania (eluwialny);
- poziom wmywania (iluwialny);
- skała macierzysta;
Pozdrawiam!
3 3 3
2010-03-20T15:37:40+01:00
Torfowiska:
-niskie; powstają w obniżeniach terenu,
-wysokie; powstają w miejscach, gdzie nie ma przepływu wody,
-przejściowe; powstają w warunkach kształtujących torfowiska wysokie i niskie.
Charakterystyka lasu:
Lad jest przykładem ekosystemu o złożonej, wielowarstwowej strukturze.
Wyróżniamy cztery główne warstwy:
I. Warstwa koron drzew,
II. Warstwa krzewów i niższych drzew, tzw podszyt,
III. Warstwa ziół (krzewinki, trawy)
IV. Warstwa przyziemna (mech, porosty)
(III i IV tworzą runo leśne)
Te warstwy pozwalają na maksymalne wykorzystanie czynników pozwalających na wzrost i rozwój roślinności (światło). Najlepsze warunki ma warstwa I, mając tym samym zasadniczy wpływ na skład gatunkowy lasu. Podszyt i runo jest uzależniony od warunków m.in. naświetlenia. Roślinność runa (przylaszczka pospolita, zawilec gajowy) rozwija się i kwitnie wczesną wiosną w lasach liściastych-> wykorzystują fakt, że drzewa nie mają jeszcze liści (LAS LIŚCIASTY!).
Od warstw lasu zależy też życie różnych gatunków zwierząt. Wiele z traw służy za pożywienie lub schronienie poszczególnych gatunków. Na różnych wysokościach możemy spotkać odmienne gatunki owadów, które występuję na każdym poziomie. Las pełni też rolę doskonałego schronienia dla ptaków drapieżnych (sokół, jastrząb), a mniejsze ptaki owadożerne znajdują pożywienie w I warstwie struktury (korony drzew).
Profil glebowy:
W glebie leśnej wyróżniamy trzy główne warstwy:
-próchnica,
-warstwa mineralna,
-skała macierzysta,
(poziom wymywania i wmywania chyba jeszcze jest Ci obcy ;p)

pozdr. ;)
3 4 3