Odpowiedzi

2010-03-20T15:35:24+01:00
1)Trzustka trawi cukry, białka i tłuszcz. Zaburzenie jej pracy moze prowadzić m.in. do cukrzycy.

CUKRZYCA
Dolegliwości:
Częstymi objawami cukrzycy są:
- zwiększone pragnienie i częste oddawanie moczu, również w nocy
- świąd całego ciała
- nadmierny apetyt
- pogorszenie zdolności widzenia
- wyprzenia w fałdach skóry (ma udzie, pod biustem)
- częste zapalenia śluzówki jamy brzusznej, pochwy lub członka
- bóle głowy
- nocne kurcze łydek
- mrowienie i drętwienie rąk i stóp

2)Hormon adernalina wytwarzany jest przez nadnercza w wyniku silnego stresu lub strachu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T15:39:57+01:00
Zabuzenia pracy trzustki to :
- hipoglikemia (niedocukrzenie)
- hiperglikemia (cukrzyca)

Hipoglikemia - jest to stan w którym poziom cukru we krwi spada poniżej normy.
Hiperglikemia to stan, kiedy poziom cukru we krwi wzrasta ponad poziom prawidłowy.

Adrenalina nazywana jest hormonem walki, ponieważ o obliczu nadchodzącego niebezpieczeństwa pod jej wpływem organizm mobilizuje wszystkie swe siły. Dzięki wzmożonemu uwalnianiu adrenaliny w sytuacjach stresowych człowiek jest zdolny do tzw. „nadludzkiego wysiłku”.podczas reanimacji, np. po zawale serca, podana dożylnie adrenalina pobudza kurcze mięśnia sercowego, poprawia przewodnictwo bodźców nerwowych.
2 3 2
2010-03-20T16:27:47+01:00
1.Cukrzyca jest chorobą, która, w dużym uproszczeniu, jest efektem niedoboru w organizmie insuliny, czyli hormonu produkowanego przez trzustkę.

2.Pod wpływem stresu rdzeń nadnerczy wydziela adrenalinę zwaną hormonem walki i ucieczki.Adrenalina powoduje, że organizm mobilizuje się do jak najintensywniejszej wydajności fizycznej. Dzięki przyspieszeniu biciu serca i rozszerzeniu naczyń krwionośnych do mięśni dopływa więcej krwi niosącej pokarm i tlen, postrzeganie za pomocą zmysłów się wyostrza.Pod wpływem wyrzutu adrenaliny do krwi ludzie stają się zdolni do nadzwyczajnego wysiłku.
1 5 1