Mama Asi upiekła ,,Fantazję'' i podzieliła ciasto na jednakowe kawałki.Każdy z nich miał kształt trójkąta prostokątnego równoramiennego o przyprostokątnej 8cm.
a)Jaką powierzchnię miał każdy z nich?
b)Na ile części zostało podzielone ciasto?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T15:29:36+01:00
Mama Asi upiekła ,,Fantazję'' i podzieliła ciasto na jednakowe kawałki.Każdy z nich miał kształt trójkąta prostokątnego równoramiennego o przyprostokątnej 8cm.
a)Jaką powierzchnię miał każdy z nich?
P=(8cm*8cm):2=32cm2
b)Na ile części zostało podzielone ciasto?
na cztery części
30 2 30
2010-03-20T15:34:23+01:00
Wymiary blaszki(ciasta) = 3,2 dm x 2,4 dm
P = a × b
P= 3,2 dm × 2,4 dm
P= 7,68 dm ²

a)
trójkąt prostokątny = 1 kawałek ciasta
a= 8cm = 0,8 dm
h= 8cm = 0,8 dm

P= a × h ÷2
P = 0,8 × 0,8 ÷2
P= 0,32 dm²
Odp : jeden kawałek ma powierzchnie 0,32 dm²

b)
7,68dm² ÷ 0,32 dm² = 24 kawałków
Ciasto zostało podzielone na 24 kawałki
86 4 86