Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T15:50:38+01:00
1. Przyczyny Wiosny Ludów na terenach niemieckich

Dodatkowymi przyczynami, które powodują wybuch Wiosny Ludów w krajach niemieckich są:

– dążenia zjednoczeniowe,
– niedokończone reformy uwłaszczeniowe,
– brak nowych form politycznych (jak parlament i konstytucja).
DATY
mam nadzije że o takie ci chodziło 18 marca 1848 r. – na wieść o wydarzeniach w Wiedniu rozpoczynają się demonstracje w Berlinie, kiedy padają pierwsze strzały dochodzi do rewolucji;
– król Fryderyk Wilhelm IV idzie na ustępstwa – zgadza się na zniesienie cenzury, zwołanie parlamentu, zastąpienie w Berlinie wojska gwardią narodową oraz na amnestię dla więźniów politycznych (m.in. wychodzą z więzienia Polacy aresztowani w 1846 r.);
– istnieje obawa przed interwencją cara Mikołaja I w ramach Świętego Przymierza, dlatego na terenie Poznańskiego powstają oddziały polskie (zlikwidowane na przełomie kwietnia i maja 1848 r.);
– grudzień 1848 r. – król rozwiązuje parlament i gwardię narodową oraz nadaje konstytucję oktrojowaną (zmieniona na bardziej reakcyjną w 1850 r.), która oprócz silnej władzy króla, powołuje dwuizbowy parlament oraz przyznaje podstawowe prawa obywatelskie (równość wobec prawa, swoboda prasy, stowarzyszeń, wyznania itp.);
– król dokańcza reformy uwłaszczeniowe oraz znosi resztki powinności feudalnych na wsi.
3 3 3
2010-03-20T15:52:53+01:00
Marzec 1849rok

przyczyny:
-dążenia zjednoczeniowe
-niedokończone reformy uwłaszczeniowe
-brak nowych form politycznych

skutki:
-uwłaszczono chłopów
-zniesienie feudalizmu
-burżuazja pozyskała władzę
1 5 1