A)
Prostopadłościan ma wymiary 20 cm x 12 dm x 0,5 m .Wyraź objętość tego prostopadłościanu w centymetrach sześciennych oraz w metrach sześciennych .
b)
Płyta kartonowo-gipsowa o wymiarach 1,2 m x 2 m ma grubość 12,5 mm.Jaką objętość ma ta płyta?
Z góry dzięki ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T15:47:51+01:00
A) 20cm = 20cm
12dm= 120 cm
0,5m= 50cm

V cm=20*120*50=120 000 cm³

20cm = 0,2m
12dm= 1,2m
0,5m= 0,5m

V m=0,2*1,2*0,5= 0,12 m³

b) zamien wszystko na cm, czyli:
V= a*b*c
V= 120 cm* 200 cm * 1.25 cm =30000 cm3
2010-03-20T15:53:36+01:00
1) V = 20 cm * 120 cm * 50 cm = 120000cm³ = 0,12 m³

2) V = 120 cm * 200 cm * 1,25 cm = 30000cm³ = 30dm³ = 0,03m³