Hej mam takie zad. z chemii :
Zaprojektuj doświadczenie. Mając do dyspozycji cukier puder, cukier kryształ i cukier w kostkach, zaprojektuj doświadczenie umożliwiające zbadanie wpływu rozdrobnienia substancji na szybkość rozpuszczania. Napisz instrukcję, obserwacje i sformułuj wniosek.
A wiec tak mam już nazwę doświadczenia i potrzebne rzeczy wypisane, i potrzebna mi jest reszta........ Bardzo proszę o pomoc ;) Daje naj ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-20T17:26:17+01:00
1. Wpływ mieszania na szybkośc rozpuszczania
narysuj dwie zlewki w obu podpisz ze jest tam cukier kryształ i w jednej zaznacz ze mieszasz ja bagietką.
oberwacje
W kolbie pierwszej szybciej rozpuszcza się cukier. wniosek
mieszanie przyśpiesza rozpuszczanie
2. wpływ rozdrobnienia na szybkość rozpuszcania
narysuj dwie kolby w jednej podpisz ze jest tam cukier kryształ a w drugiej cukier puder.
obserwacje
W kolbie drugiej szybciej rozpuszcza się cukier
wniosek
Rozdrabnianie prZyśpiesza proces rozpuszczania
3. wpływ temperatury na szybkośc rozpuszczania
narysuj dwie kolby i w pierwszej podpisz ze jest tam zimna woda a w drugiej goraca woda; w obu cukier kryształ
obserwacje
W kolbie drugiej szybciej rozpuszcza się cukier
wniosek
podwyższenie temperatury przyśpiesza proces rozpuszczania
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:16:35+01:00
Temat: Wpływ rozdrobnienia substancji na szybkość zachodzenia reakcji.

biorę trzy zlewki, do każdej nalewam dokładnie taką samą ilość wody o identycznej temperaturze; następnie ważę kostkę cukru i tyle samo biorę cukru pudru i cukru w kryształkach. do każdej z próbówek wsypuję odpowiedni rodzaj cukru.

obserwacje: najszybciej rozpuszcza się cukier puder, następnie cukier w kryształkach, a najwolniej cukier w kostce.

wnioski: rozdrobnienie ma wpływ na szybkość zachodzenia reakcji. im większe rozdrobnienie tym reakcja szybciej zachodzi


UWAGA!!
masa cukru, temperatura wody i jej objętość muszą być identyczne, aby wyniki można było porównać
6 3 6