Oblicz wysokości Słońca nad horyzontem w czasie górowania w pierwszych dniach pór roku tj. 21 marca, 23 września, 22 czerwiec i 22 grudnia.
a) w Krapkowicach (koło Opola)
b) w Kairze
c) w Hawanie
d) w Honolulu
e) w Sydney
f) w Atenach
oraz oblicz różnicę czasu strefowgo.

Proszę o zrobienie daję 200 pkt. + najlepsze rozwiązanie!
potrzebuję to jeszcze na dzisiaj najpóźniej do 22!
i proszę o szczegółowe zrobienie ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T18:38:56+01:00
Rozwiązałem! Wszystkie odpowiedzi masz w załącznikach :) Nie obliczyłem tylko czasu strefowego, bo nie wiem jak ;]

P.S. Jak będziesz zapisywała załączniki możliwe, że będziesz musiała dopisać końcówkę .jpg , ale niekoniecznie, jak będą jakieś problemy to napisz do mnie wiadomość :]
4 4 4
2009-10-27T21:31:11+01:00
A) w Krapkowicach (koło Opola)
21 III, 23 IX = 90°- 50°28' = 39°32'
22 VI = 90° - 50°28' + 23°27' = 62°59'
22 XII = 90°- 50°28' - 23°27' = 16°05'
czas względem Greewich: 17°58' x 4 ≈ 71.52 = 1:11.52

b) w Kairze
21 III, 23 IX = 90°- 30°03' = 59°57'
22 VI = 90° - 30°03 + 23°27' = 83°24'
22 XII = 90° - 30°03' - 23°27' = 36°30'
czas względem Greewich: 31°14' x 4 ≈ 126.44 = 2:06.44

c) w Hawanie
21 III, 23 IX = 90°- 23°06' = 66°54'
22 VI = 90° + 23°06' - 23°27' = 89°79'
22 XII = 90° - 23°06' - 23°27' = 43°27'
czas względem Greewich: 82°23' x 4 ≈ 329.32 = -5:29.32

d) w Honolulu
21 III, 23 IX = 90°- 21°18' = 68°42'
22 VI = 90° - 21°18' + 23°27' = 92°09'
22 XII = 90° - 21°18' - 23°27' = 45°15'
czas względem Greewich: 157°49' x 4 ≈ 631.16 = -10:31.16

e) w Sydney
21 III, 23 IX = 90°- 33°52' = 56°08'
22 VI = 90 - 33°52' - 23°27' = 32°41'
22 XII = 90 - 33°52' + 23°27' = 79°35'
czas względem Greewich: 151°12' x 4 ≈ 604.48 = 10:04.48

f) w Atenach
21 III, 23 IX = 90°- 33°00' = 57°00'
22 VI = 90° - 33°00' + 23°27' = 80°27'
22 XII = 90° - 33°00' - 23°27' = 33°33'
czas względem Greewich: 23°43' x 4 ≈ 94.52 = 1:34.52
4 3 4