W dwóch naczyniach jest woda. gdy z pierwszego do drugiego przelejesz 3 l wody , to w obu będzie tyle samo litrów. natomiast, gdy z drugiego do pierwszego przelejesz 1 l wody, to w pierwszym będzie 5 razy więcej niż w drugim. ile wody jest w każdym naczyniu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T16:13:52+01:00
W dwóch naczyniach jest woda. gdy z pierwszego do drugiego przelejesz 3 l wody , to w obu będzie tyle samo litrów. natomiast, gdy z drugiego do pierwszego przelejesz 1 l wody, to w pierwszym będzie 5 razy więcej niż w drugim. ile wody jest w każdym naczyniu?

x-ilośc wody w 1 naczyniu
y- ilośc wody w 2 naczyniu

x-3=y+3
5(y-1)=x+1

x-y=6
-x+5y=6
---------
4y=12
y=3
x=9
1 5 1
2010-03-20T16:14:41+01:00
X-woda w pierwszym naczyniu
y- woda w drugim

x-3=y+3
x+1=5(y-1)
odejmuje stronami

x-3-x-1=y+3-5y+5
-4=-4y+8
4y=12
y=3

x-3=3+3
x=9
1 5 1