Odpowiedzi

2010-03-20T16:32:26+01:00
Jest to proces rospuszczania skał przez wodę .
Skały krasowe to dormity, gips ( potocznie sól kamienna)
H2O + CO2 = H2CO 3
woda dwutlenek węgla penetrująca
skałę
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T16:54:40+01:00
Zjawisko Krasowe powstało poprzez rozpuszczenie wapieni przez wodę zawierającą CO2.Jest przykładem wietrzenia chemicznego.W taki sposób tworzą się na powierzchni i pod powierzchnią Ziemi różnego rodzaju formy krasowe np.Powierzchniowe formy krasowe: żłobki, bruzdy, studnie, maczugi, iglice, ambony, mogoty. Podziemne formy krasowe: jaskinie, groty, korytarze, stalaktyty, stalagmity, stalagnaty.
1 2 1