Odpowiedzi

2010-03-20T16:36:10+01:00
W 1812 roku armia Napoleona przekroczyła granice Rosji i rozpoczęła wojnę.
Polacy dzielnie walczyli o Smoleńska. Podczas odwrotu przyczynili się do uratowania resztek armii napoleońskiej. Księstwo straciło w tej kampanii ok. 70 tys. żołnierzy. Natomiast na Polskę spadła kolejna okupacja rosyjska.

pozdrawiam ; *
5 5 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T16:37:09+01:00
W 1812 r. rozpoczęła się inwazja na Rosję. Zwana ofizjalnie Drugą Wojna Polską. Rozpoczęła się 24 czerwca, a zakończyła się około 25 grudnia 1812r. Była ona decydującą dla nas wojną. Jednak okazała napoleońska klęską Wielkiej Armii. W skutek tego Napoleon został zmuszony do abdykacji. Rezultat tego był taki, że Księstwo warszawskie przestało istniec, a na jego miejscu powstało Królestwo Polskie.
5 4 5