Odpowiedzi

2010-03-20T16:40:02+01:00
Obliczamy pole podstawy
P=361π - 240π = 121π cm2 Podstawa jest kołem więc
πr²=121π π-się skraca
r²=121 r=11 cm promień podstawy
obwód L=2πr=2*π*11=22π cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T16:41:38+01:00
Pole powierzchni całkowitej stożka wynosi 361π cm2 , a pole powierzchni bocznej 240π cm2 . Oblicz obwód podstawy stożka.

Liczymy:

361-240=121Pi

P podstawy= 121Pi
podstawa jest kolem

wzor na pole kola= πr²

121/pierwiastkowanie
r=11

teraz wzor na obwod kola

2πr

2*π*11

Ob= 22π

22π= 69,08cm

Obwód tego stożka jest równy 22π a więc 69.08cm.
1 5 1