Statystyka .
Diagram procentowy przedstawia wyniki wyborób prezesa stowarzyszenia Sami Swoi. Stowarzyszenie ma 800 członków.
Dane :
47% - głosujących na A. Slicznego
33% - głosujący na L. Wygadanego
reszta - niebiorący udziału w głosowaniu
a) Ilu członków stowarzyszenia nie wzięło udziału w głosowaniu?
b) O ilu wyborców więcej głosowało na A. Ślicznego niz na L. Wygadanego?
c)Czy L. Wygadany wygrałby wybory, gdyby przekonał do siebie połowę niebiorących udziału w głosowaniu?
d) Ile osób spośród niebioracych udziału w wyborach musiałby przekonać do siebie L. Wygadany, aby wygrać wybory?
błagam o pomoc ! ; **

2
CZY KTOŚ WIE Z JAKIEJ KSIĄŻKI JEST TO ZADANIE ?

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T16:54:00+01:00
A) 800-100%
x-80%
robimy działanie na krzyż czyli
64000=100x /100
x=640 tyle głosowało
800-640=160 tyle nie głosowało wcale
b)x=47%
640-x=33
też robimy na krzyż
33x=30080-47x /+47x
80x=30080 /:80
x=376 -tyle głosowało ta ślicznego
640-376=264 tyle na wygadanego
376-264=112 o tyle więcej na ślicznego głosowali niż na wygadanego
c) 264-tyle ludzi na wygadanego głowsowało więc dodajemy do tego polowę ludzi którzy nie głosowali i wychodzi: 264+80=344 więc wygadany nie wygrał by wtedy wyborów
28 4 28
2010-03-20T16:55:33+01:00
Teraz licze ilość osób :)
47% z 800- 800x 47:100= 376- tyle osób na A. Ślicznego
33% z 800= 800 x 33 :100 =264 - tyle osób na L. Wygadany ;)

a) 376+264= 640
800-640= 160- tyle osób nie głosowało

b)376- 264= 112- o tyle :D

c) 160:2 (bo połowa :D)= 60
264+60=326
Odp: Nie.

d) Musiałoby chociaż 113 osób
(bo jak dodasz 264 do 113 to wyjdzie 377, więc więcej od A. Ślicznego, kótry ma 376.)


Pozdrawiam i liczę na naj :*
28 4 28