Białko jaja kurzego z wodą tworzy..................... . Cząstki białka w koloidzie mają rozmiary........................ . Innymi przykładami koloidów są:.............................. . Dla takiego typu mieszanin charakterystyczne jest zjawisko, zwane........................., które polega na............................
W życiu codziennym spotykamy się z tym zjawiskiem np.:....................... .
=)

2

Odpowiedzi

2010-03-20T16:41:47+01:00
Białko jaja kurzego z wodą tworzy roztwór koloidowy.. Cząstki białka w koloidzie mają rozmiaryod 1nm do 100nm. Innymi przykładami koloidów są:r oztwór żelatyny w wodzie, mleko. Dla takiego typu mieszanin charakterystyczne jest zjawisko, zwane efektem Tyndallaktóre polega na rozproszeniu światła
W życiu codziennym spotykamy się z tym zjawiskiem np obserwując cząsteczki kurzu w powietrzu.
53 2 53
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T16:44:17+01:00
Białko jaja kurzego z wodą tworzy "koloid". Cząstki białka w koloidzie mają rozmiary "widoczne gołym okiem". Innymi przykładami koloidów są: "woda i olej". Dla takiego typu mieszanin charakterystyczne jest zjawisko, zwane "efekt Tyndalla" które polega na "rozpraszaniu światła przez koloid z wytworzeniem charakterystycznego stożka świetlnego". W życiu codziennym spotykamy się z tym zjawiskiem np.: "promienie słoneczne i kurz".
43 2 43