W trzydziesto osobowej klasaie 30% stanowiły dziewczęta.w 2 półroczu odeszło kilka i teraz dziewczęta stanowią tylko 16% klasy.ile dziewcząt odeszło z klasy ?



2 zad.

Ile wody trzeba odparować z 3 kg. solanki sześcioprocentowej,aby otrzymać solankę dziesięcioprocętową ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T16:59:37+01:00
30%*30=0,30*30=9

16%*30=0,16*30=4,8
9-4,8=4,2
4 i dwie dziesiąte dziewczyny zostało? Hahah.
2010-03-20T17:00:29+01:00
1.
x - ilość dziewcząt które odeszły
30%*30=9 - ilość dziewcząt w pierwszym semestrze.

16%*(30-x)=9-x
0,16*(30-x)=9-x
4,8-0,16x=9-x
-0,16x+x=9-4,8
0,84x=4,2 |:0,84
x=5

Odp. Z tej klasy odeszło 5 dziewcząt.

2.
Cp₁=6%
mr₁=3kg
ms=0,06*3=0,18kg

Cp₂=10%
ms=0,18kg
mr₂?
mr₂=0,18/0,1
mr₂=1,8kg

3-1,8=1,2kg
Odp. Trzeba odparować 1,2kg.