Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T17:02:45+01:00
Ponieważ jej nasiona są tak lekkie że roznosi je wiatr
liczę na naj ;D
5 2 5
2010-03-20T17:07:42+01:00
jest to jeden ze spobobów rozprzestrzeniania nasion i owoców roślin, polegający na roznoszeniu ich przez ruchy powietrza , dzieje się tak, ponieważ nasionka są bardzo lekkie i wiatr łatwo je roznosi
6 1 6
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T17:10:10+01:00
Sosna wykształca kwiat męski i kwiat żenski przystosowane do wiatropylnosci.Kwiatem żeńskim jest owocolistek z 2 zalążkami.Kwiat męski to szyszeczka zbudowana z wielu pręcików zawierających woreczki pyłkowe,wewnątrz których po redukcji /mejozie / powstają haploidalne jednokomórkowe ziarna pyłku.Ziarno pyłku rozwija się a dojrzałe jest zbudowane z 2 komórek-generatywnej i wegetatywnej oraz degeneujących komorek przedrośla.Po bokach ziarna występują 2 pęcherzyki powietrzne umożliwiajace przenoszenie go przez wiatr.
10 3 10