Witam:) musze napisac prace z chemi a jestem ciemna.. Prosze o pomoc...
Napisać rownanie reakcji syntezy tlenku azotu (III) z pierwiastkow
a) oblicz stosunek molowy reagentow
b) obliczyc objetosc tlenu (warunki normalne) niezbedna w celu otrzymania 0,05 mola tlenku azotu (III)
c) obliczyc mase azotu niezbedna w celu otrzymaniu 0,005 mola tlenku azotu (III)
Prosze o pomoc...!!! Bardzo mi na tym zalezy aby zaliczy chemie.. Chemia to moja najslabsza strona

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T17:19:59+01:00
3O2 + 2N2 ---> 2N2O3

a) Stosunek molowy:
Patrzysz na równanie reakcji
3mole O2 : 2mole N2
A więc 3:2

b)
3 mole O2 - 2 mole N2O3
x moli O2 - 0,005 mola N2O3

x = 0,0075 mola O2

1 mol - 22,4 dm3
0,0075 mola - x dm3

y = 0,168 dm3

Odp to 0,168 dm3

c) 2 mole N2 - 2 mole N2O3
x moli N2 - 0,005 mola N2O3

x = 0,005 mola N2

Masa molowa N2: 2 * 14 g/mol = 28 g/mol

28 g - 1 mol
y g - 0,005 mola

y = 0,14g

Odp to 0,14g



Mam nadzieję, że okej. :)
2010-03-20T17:25:46+01:00