Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T17:48:29+01:00
1)
Рtablicy= 100cm×80cm=8000cm²
Pportretu= 21cm×30cm=630cm²
8000cm²÷630cm²≈12

Odp.Najwięcej można umieścić 12 portretów.


2)
15,50+20,00+15,00+2,00=52,50
52,50×32=1680zł
Odp.Skarbnik musi zebrać razem 1680 złoty.

3)
2,20÷72 (poniewaz pali się ona przez 3 doby czyli 24×3)≈0,03 gr za 1h

1,20÷20=0,06 gr ( 1h palenia sie zniczy sterynowej)

0,06÷0,03=2
Odp.Godzina palenia sie wkładu olejowego kosztuje 0,03 zł,a godzina świecenia sie wkładu olejowego od wkladu sternowego jest 2 razy tańsza.
2010-03-20T17:50:46+01:00
1)
100 : 30 ≈ 3
80 : 21 ≈ 3
3 * 3 = 9
odp: Najwięcej można przypiąć 9 portretów.

2)
32 * (15,5zł + 20zł + 15zł + 2zł) = 32 * 52,5zł = 1680zł
odp: Skarbnik klasowy musi zebrać 1680zł.