Odpowiedzi

2010-03-20T17:31:15+01:00
A tektoniczno lodowcowych - Jezioro Erie, Jezioro Górne
B krasowych - Jezioro Firlej, Jezioro Ochrydzkie
C polodowcowych rynnowych - Gopło, Jeziorak, Hańcza
D polodowcowych morenowych - Śniardwy, Mamry
E cyrkowych - Czarny Staw, Morskie Oko
F sztucznych - Nasera (Egipt), Mead (USA)
4 3 4
2010-03-20T17:35:34+01:00
A - Bajkał, Tanganika
B- Koseniec, Spólne, Pereszpa (na Polesiu Lubelskim)
C- Hańcza, Jeziorak, Gopło
D- Śniardwy, Mamry, Niegocin
E- Czarny Staw, Morskie Oko, Czarny Staw Gąsienicowy w Tatrach
F- Jezioro Solińskie,

Mam nadzieję, że pomogłam :)
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T17:37:58+01:00
Jeziora tektoniczno lądowcowe :
Jezioro Erie, Jezioro Górne.

Jezioro Krasowe :
jezioro krawędziowe, Jeziora Plitwickie

Jeziora polodowcowych rynnowych :
Miedwie, Gopło, Drwęckie, Jeziorak, Lednica, Tałty, Nidzkie, Hańcza, Raduńskie, Jezioro Mikołajskie, Jezioro Dominickie.

jeziora polodowcowych morenowych :
jeziora eworsyjne, jeziora karowe (cyrkowe), jeziora morenowe, jeziora rynnowe, jeziora wytopiskowe, jeziora zastoiskowe, oczka polodowcowe (oczko wytopiskowe).

Jaziora cyrkowe :
jezioro karowe

jeziora sztuczne :
zbiornik Brody Iłżeckie, Kamienna (1841, 1964)
Jezioro Bukowskie, Bóbr (1988)
Chańcza, Czarna Staszowska (1984)
Jezioro Czanieckie, Soła
Jezioro Czchowskie, Dunajec (1938)
Jezioro Czorsztyńskie, Dunajec (1997)
Jezioro Dobczyckie, Raba (1986)
Jezioro Dobromierskie, Strzegomka (1986)
Jezioro Domaniowskie, Radomka (2000)
Jezioro Dychowskie, Kanał Dychowski (1936)



______________________________

pozdrawiam . ! ; dd
13 3 13